Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6010341601   Projecte coeducatiu de centre
2023-2024   Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   5/3/2024 - 21/5/2024 (20 hores) de 17:30h a 19:30h
   CRP de l'Alt Urgell
   Albert Vives, 12 (La Seu d'Urgell) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Alt Urgell
  
   El calendari de la formació es pot veure modificat lleugerament.
  
Inscripció   15/11/2023 - 28/02/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Amb la formació ens proposem acompanyar a l’equip d’educadores de les escoles en la reflexió vers les possibles desigualtats de gènere presents en el seu centre educatiu.
La coeducació proposa integrar una mirada crítica de la realitat, que situa al centre de l’anàlisi el gènere alhora que reconeix com aquest interactua amb d’altres eixos i es proposa acompanyar els equips educatius per a entrenar aquesta mirada.
  
Objectius   -Formar i sensibilitzar l’equip de mestres en perspectiva de gènere des d’una mirada interseccional i atenta a la diversitat
- Oferir els coneixements teòrics necessaris per situar el moment actual, la perspectiva de gènere i les desigualtats en l’àmbit educatiu i les violències que se’n deriven
- Oferir metodologies per a l’anàlisi i l’observació sistematitzada de la realitat, per tal de poder donar continuïtat al procés crític de revisió constant de les pràctiques educatives.
- Establir les bases de continuïtat i del treball posterior per definir unes línies clares i concretes de la intervenció coeducativa al centre
  
Continguts   - El gènere en primera persona: fer visible allò invisible, introduint la importància del paper de la mestra-educadora
- El sistema sexe-gènere: fonaments conceptuals i com opera
- Models hegemònics de feminitat i masculinitat: del qüestionament a la diversitat
- Androcentrisme i estereotips de gènere
- Interseccionalitat i perspectiva LGTBI : bàsiques per a una mirada diversa i àmplia de la realitat
- Coeducació i pedagogies feministes: conceptualització i línies d’intervenció
- Agents de socialització: del marc global a l’escola
- Els continguts, contes i les cançons com a elements de socialització: eines per a la observació sistemàtica i idees per
la tria i l’acompanyament
- Els jocs, materials i l’espai com a elements de socialització: eines per a la observació sistemàtica i idees per la tria i
l’acompanyament
- El paper de l’equip de mestres: revisió interna, llenguatge i intervenció amb infants
- La relació amb famílies: com intervenim amb les famílies, posicionament d’escola i estratègies per la sensibilització i la cooperació
- Les bases per a l’elaboració del Projecte coeducatiu de centre
  
Formador/a   Anna Carreras Port
  
Avaluació   Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i
percepció de transferibilitat.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones.
Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
  
E-mail   se-alturgell@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   05/03/2024   1730   1930 
 Sessió 2   dimarts   12/03/2024   -   - 
 Sessió 3   dimarts   02/04/2024   -   - 
 Sessió 4   dimarts   09/04/2024   -   - 
 Sessió 5   dimecres   24/04/2024   -   - 
 Sessió 6   dimarts   30/04/2024   -   - 
 Sessió 7   dimarts   14/05/2024   -   - 
 Sessió 8   dimarts   21/05/2024   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent